Відповідно до пункту 1 частини першої Закону України «Про житлово-комунальні послуги», громадяни мають право отримувати якісні послуги згідно з умовами договору.
Якщо послуги з опалення, постачання гарячої (холодної) води, водовідведення або утримання будинку надаються неналежним чином, споживач може вимагати компенсацію.
Головне у таких випадках, зафіксувати порушення, тобто, якщо під час опалювального сезону температура в приміщенні опускається нижче 18°C, це вже є підставою для звернення до постачальника з вимогою перевірки.
Щоб підтвердити факт надання неякісних послуг, мешканець повинен викликати представника компанії-постачальника.
Після перевірки складається акт-претензія, який підписують споживач і представник виконавця або управитель будинку так, як саме цей документ стає ключовим доказом у разі подальших суперечок.
На основі акта постачальник зобов’язаний здійснити перерахунок протягом місяця та, за необхідності, виплатити штраф.
Якщо компанія ігнорує звернення, споживач має повне право подати позов до суду.
Якщо підприємство відмовляється фіксувати порушення або провести перерахунок, потрібно залучити органи місцевого самоврядування чи житлову інспекцію., і вже їхні акти також можуть стати доказами у суді.
Таким чином, споживач не має сплачувати за «холодні батареї» чи «ледь теплу воду» так, як це порушує базові норми комфорту, визначені державними стандартами.
За додатковою юридичною допомогою Ви можете звернутися до Громадської організації «Черкаський правозахисний центр»: (067) 522-57-10 (Telegram, Viber).

