Чи потрібно реєструвати право власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, якщо таке право було зареєстровано до 2013 року

Чи потрібно реєструвати право власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, якщо таке право було зареєстровано до 2013 року

​З 1 січня 2013 року в Україні запроваджено нову систему державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та запрацював Державний реєстр речових прав на нерухоме майно.

​Реєстр прав власності на нерухоме майно (в якому державну реєстрацію проводили підприємства БТІ) став архівною складовою частиною новоствореного реєстру а усі зареєстровані речові права на нерухоме майно, у тому числі права власності, на рівні закону визнані дійсними.

​Відтак як в 2013 році, так і наразі в 2025 році власнику, право власності на нерухоме майно якого зареєстровано до 2013 року, не потрібно вчиняти жодних дій для визнання державою його права власності.

​У той же час власник такого нерухомого майна за власним бажанням може звернутися за державною реєстрацією свого права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. Така державна реєстрація є безкоштовною.

​Для державної реєстрації права власності в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно потрібно мати документи, що підтверджують набуття такого права. 

​Це можуть бути свідоцтво про право власності на нерухоме майно, договір купівлі-продажу, свідоцтво про право на спадщину або інший документ, що відповідно до законодавства підтверджує набуття права власності на нерухоме майно.

​Водночас якщо такі документи втрачено, знищено чи пошкоджено – це не проблема, бо законодавство дозволяє провести державну реєстрацію права власності без таких документів, використовуючи відомості Реєстру прав власності на нерухоме майно чи паперових носіїв інформації підприємств БТІ.

​Наступний крок – звернутися до Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП) або до нотаріуса для проведення державної реєстрації. Звернутися можна до будь-якого ЦНАПу чи нотаріуса у межах області, де розташоване нерухоме майно.

​Утім, якщо нерухоме майно розташовано в Автономній Республіці Крим, місті Севастополь, Донецькій, Сумській, Дніпропетровській, Запорізькій, Луганській, Миколаївській, Харківській, Херсонській областях звернутися можна до будь-якого ЦНАПу чи нотаріуса в межах території України. 

​До цього переліку з 13 жовтня поточного року також додається ще й Чернігівська область.

​Подати заяву про державну реєстрацію права власності можна також і в електронній формі через портал Дія (крім міста Київ, Луганської та Донецької областей).

​За результатом звернення за державною реєстрацією права власності на нерухоме майно власник отримує внесені відомості до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та, якщо подавав в паперовій формі документи, що посвідчують набуття ним права власності, йому повертаються відповідні документи.

За додатковою юридичною допомогою Ви можете звернутися до Громадської організації «Черкаський правозахисний центр»: (067) 522-57-10 (Telegram, Viber).

Прокрутка до верху