Як отримати відстрочку без Резерв+ та смартфона з 1 листопада

Як отримати відстрочку без Резерв+ та смартфона з 1 листопада

​З 1 листопада 2025 року в Україні починають діяти нові правила оформлення та продовження відстрочок від мобілізації. 

​Вони спрямовані на підвищення прозорості, боротьбу з корупцією, спрощення процесу та перехід до цифрової системи оформлення.

​Зміни до постанови Кабінету Міністрів України № 560 передбачають автоматичне продовження відстрочок, цифрову форму, як основний спосіб оформлення, а також перенесення подання паперових документів до Центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП).

​Як діяти військовозобов’язаному, який має право на відстрочку?

​Всі відстрочки, підстави для яких можна підтвердити в державних реєстрах або які не можуть змінитися з часом, будуть продовжуватись автоматично. 

​Це робить процес прозорим, без потреби повторно збирати документи і подавати заяву.

​Відстрочки автоматично продовжуються для таких категорій:

​- люди з інвалідністю;

​- тимчасово непридатні до служби;

​- батьки трьох і більше дітей до 18 років;

​- батьки дитини з інвалідністю до 18 років;

​- батьки повнолітньої дитини з інвалідністю I чи II групи;

​- ті, хто має дружину або чоловіка з інвалідністю I чи II групи;

​- ті, хто доглядає за батьком або матір’ю з інвалідністю (своїми або чоловіка/дружини);

​- жінки та чоловіки, які виховують дитину до 18 років, якщо їхній чоловік або дружина служить у війську;

студенти денної або дуальної форми, які здобувають вищий рівень освіти, а також докторанти й інтерни;

​- наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники, які викладають і працюють за основним місцем не менш як на 0,75 ставки;

​- люди, чиї близькі родичі загинули або зникли безвісти під час бойових дій чи під час дії воєнного стану;

​- родичі Героїв України, відзначених посмертно за мужність під час Революції Гідності;

​- особи, незаконно позбавлені волі через агресію РФ;

​- військові, звільнені з полону.

​Дев’ять типів відстрочок вже можна оформити онлайн у застосунку Резерв+, а саме:

​- люди з інвалідністю;

​- тимчасово непридатні до служби (за наявності

​- постанови ВЛК в електронному вигляді);

​- батьки трьох і більше дітей до 18 років в одному шлюбі;

​- батьки дитини з інвалідністю до 18 років;

​- батьки повнолітньої дитини з інвалідністю I чи II групи;

​- ті, хто має дружину або чоловіка з інвалідністю I чи II групи;

​- жінки та чоловіки, які виховують дитину до 18 років,

якщо їхній чоловік або дружина служить у війську;

​- студенти денної або дуальної форми, які здобувають вищий рівень освіти, а також докторанти й інтерни;

​- наукові, науково-педагогічні та педагогічні працівники, які викладають і працюють за основним місцем не менш як на 0,75 ставки.

​Для тих, чий тип відстрочки ще не цифровізований, а також для тих, хто не користується смартфоном або має паперові документи й недостатньо даних у державних реєстрах, з 1 листопада можна подати заяву про відстрочку в будь-якому зручному Центрі надання адміністративних послуг (ЦНАП).

​У такому разі адміністратор ЦНАП отримує та сканує документи й передає їх у електронній формі до відповідного ТЦК та СП для ухвалення рішення. Тобто ЦНАП є фронт-офісом приймання документів на послугу, а результат ухвалює ТЦК та СП.

​З 1 листопада 2025 року паперова довідка про відстрочку з мокрою печаткою не потрібна. 

​Тепер основним підтвердженням відстрочки є електронний військово-обліковий документ у застосунку Резерв+.

​Якщо немає можливості скористатися застосунком, можна роздрукувати паперову версію. 

​Отримати файл для друку можна:

​- у застосунку Резерв+;

​- через портал Дія;

​- за потреби – звернутися за роздруківкою військового документа до ТЦК та СП (або ЦНАП, якщо йдеться саме про документ з відстрочкою).

​До кінця жовтня ТЦК та СП приймають заяви за старим порядком. 

​З 1 листопада подати заяву про відстрочку можна тільки через Резерв+ або ЦНАП.

​Заяви подаються через застосунок Резерв+ або в ЦНАП (залежно від категорії відстрочки). 

​З 1 листопада 2025 року ТЦК та СП більше не прийматимуть від громадян заяви про відстрочку.

​Після подання заяви про відстрочку через ЦНАП, адміністратор ЦНАП повідомить вас про результат розгляду заяви та зможе роздрукувати електронний військово-обліковий документ з відміткою про відстрочку.

​Якщо у відстрочці відмовлено і вам потрібен офіційний документ про це, він надійде на вашу електронну пошту або його можна отримати у ТЦК та СП з мокрою печаткою.

За додатковою юридичною допомогою Ви можете звернутися до Громадської організації «Черкаський правозахисний центр»: (067) 522-57-10 (Telegram, Viber).

Screenshot
Прокрутка до верху